Bistro ekipa, sa svojim dopisnicima iz najudaljenijih krajeva sveta, trudi se da uvek ponudi jedan novi pogled na zanimljive i egzotične destinacije, ali i da ukaže na neke predivne i zapostavljene predele naše zemlje. Posetili smo Sajam turizma u Beogradu u nadi da ćemo uspeti da pronađemo neke zanimljive destinacije i da saznamo šta je novo na turističkoj mapi Srbije.
Ponuda turističkih agencija
Na ulasku u halu 3 (početnu halu Sajma) možete kupite vinsku čašu koja vam je potrebna ako želite da uživate u najboljim domaćim vinima, kao i rakijama, pošto pre nego što stignete do turističkih ponuda, morate proći kroz BeoWine Fair (Sajam vina). Ove godine bilo je primetno odsustvo nekih od naših najpoznatijih vinarija − Kovačevič, Radovanović, Aleksandrović i Zvonko Bogdan.
Ako ne želite da putujete u GTE (Grčka, Turska, Egipat), topla preporuka je da kupite ovu čašu i temeljno obiđete Sajam vina pošto se ponuda agencija izlagača u najvećem broju slučajeva svodi na ove tri zemlje. Ostala ponuda, koja bi trebalo da se odnosi na ostatak sveta, gotovo da je nepostojeća. Postoje štandovi drugih zemalja, najviše onih iz komšiluka, ali agencije kao da samo ove tri zemlje vide kao najbolja mesta za odmor ili se jednostavno povinuju zakonima tržišta, koji u našem slučaju pokazuju da većina traži nekakav popust za navedene destinacije.
Srpska turistička ponuda

Sajam turizma u Beogradu (foto: Đorđe Maletković)
Za razliku od jednolične ponude turističkih agencija, hala 4, koja je rezervisana za turstičku ponudu Srbije, prepuna je različitih ponuda. Hoteli, agencije, turističke organizacije gradova i regija nude prelepe destinacije za koje vam nije potreban pasoš. Turistička organizacija regije zapadna Srbija je zauzela najveći prostor u centralnom delu hale i njihov štand je bio veoma posećen. Svaka od oblasti potrudila se da istakne svoje prednosti i brendove pa su na brojnim štandovima gostovale različite kulturno-umetničke trupe sa njihovih prostora.
Izgleda da su turističke organizacije dobro prepoznale turističke prednosti Srbije i da se radi na brendiranju prostora. Netaknuta priroda, banje, istorijske znamenitosti, mesta za kampovanje, pešačke ture, biciklističke ture, ski-turizam − sve to možete pronaći upravo u ovoj hali.
Izgleda da se Sajam turizma u globalu pretvorio u pokušaj da što povoljnije sebi pronađete letovanje na pomenutim destinacijama, dok malo čega inovativnog i novog u svetu putovanja može da se pronađe kod agencija. Što se predstavljanja srpskih turističkih potencijala tiče, deluje da se kapaciteti podižu i da se okrećemo što raznovrsnijoj ponudi u skladu sa našim okruženjem.
Pratite i dalje naše putopise iz dalekih i skrivenih destinacija, kao i naše vikend predloge za posete u okruženju.